McKinsey & Company opublikowała niezwykle ciekawy artykuł dotyczący sekretu sukcesu wypuszczenia na rynek nowych leków. Lektura jest niezmiernie interesująca, w związku z czym zachęcam do zapoznania się z całym artykułem. Zwracam jednak uwagę na kilka ciekawych informacji:
1. McKinsey & Company szacuje, że w ciągu najbliższych 3 lat, firmy farmaceutyczne wypuszczą na rynek ok. 400 nowych produktów (wzrost o 146% w porównaniu do 2005 r.).
2. Dwie trzecie nowych leków nie spełnia oczekiwań firm farmaceutycznych w zakresie wielkości sprzedaży w pierwszym roku po wypuszczeniu na rynek. Dodajmy, sprzedaż nowego leku w pierwszym roku po jego wypuszczeniu na rynek jedynie w 25% leków jest równa bądź wyższa prognozom.
3. Jedynie 1 na 4 nowe leki jest silnie zróżnicowany względem innych, już funkcjonujących na rynku.
4. Więcej niż połowa nowych leków jest słabo zróżnicowana względem innych leków, już przepisywanych/sprzedawanych na rynku.
5. Jedynie 8% nowych leków dotyczy nowych chorób.
Ciekawi mnie jakie jest zdanie lekarzy o ilości leków na rynku polskim ? To głównie od lekarzy zależy, czy firmy farmaceutyczne spełnią swoje prognozy co do ilości sprzedaży nowych leków.
1 komentarz
na pol. rynku
jest za dużo odpowiedników oraz suplementów diety